Dzisiejsza aktualizacja, jest efektem intensywnych prac, które realizowaliśmy przez ostatnie 3 tygodnie we współpracy z naszymi przyjaciółmi z Heritage.
Prócz całego szeregu rozlicznych zmian i aktualizacji, wdrażany pakiet obejmuje również gruntowną przebudowę źródeł naszego serwera wraz z jego jądrem oraz dostosowaniem do tak kluczowych zmian, wszystkich obsługiwanych przez nas autorskich/dodatkowych systemów.
Wdrażane, rozliczne zmiany w kodzie są kolejnym, milowym krokiem zmierzającym do pełnego przejścia naszego serwera pod skrzydła NET Core co przekłada się na znaczne usprawnienie jego funkcjonowania przy zastosowaniu możliwosci jakie zapewnia platforma Windows Server 2019 z uwzględnieniem zmian w ujawnionym Windows Server Next Previev 20201.
Podczas prowadzonych prac, dażyliśmy do pełnego dostosowania wszystkich naszych plików do przyjętych, nowych rozwiązań. Przypomnę w tym miejscu, iż WarCry jest swoistą kompilacją okodowania bieżącego i odziedziczonego po poprzednich wydaniach serwera (opartych na RunUO i JustUO). Wszystkie te elementy musieliśmy zweryfikować i dostosować do wersji serwera, którą dziś Wam oferujemy. A z całą odpowiedzialnością stwierdzić mogę, iż na świecie, tylko kilka światów, jest dziś tak blisko serwerów oficjalnych – jak my, a jednocześnie, chyba żaden serwer, nie posiada tak wiele dodatkowych systemów, które znalazły Wasze uznanie.
Idąc zatem za ciosem, prócz zapowiedzianej już kluczowej zmiany, przekładajacej się m.in na znaczną optymalizację zasobów wykorzystywanych przez serwer przy jednocześnej poprawie jego funkcjonalności, implementujemy w dniu dzisiejszym bogaty zestaw zmian i nowinek w tym m.in Festival Artystów, suweniry na okoliczność 23 lecia UO, aktualizację mechaniki nadawania przedmiotom w loocie magicznych właściwości (po analizach tego aspektu na EA), aktualizację questów dostępnych w grze do najnowszych publishów, oczekiwane zmiany w działaniu potionów eksplodujących czy niektórych specjali (np Tiger Form).
Zachęcam do lektury ponizszej listy zmian i proszę o sygnalizowanie ewentualnych nieprawidłowości związanych z nowym jądrem serwera. Liczymy się z tym, iż tak rozliczne i szerokie zmiany, majace wpływ na szereg aspektów świata gry wymagać będą również głębszej analizy (testów), w środkowisku produkcyjnym. Prosimy zatem o Waszą czujność i sygnał zwrotny w przypadku napotkania jakichkolwiek problemów, które mogły umknąc naszym ekipiantom w fazie prac na serwerze testowym.
Lista aktualizacji i poprawek:
- wdrożono kompletnie przebudowane, nowe jądro serwera i mechanizm jego kompilacji. Zmiana ma bardzo pozytywny wpływ na szereg aspektów świata gry (znaczne usprawnienie wykonywania zadań przez serwer). Wszelkie uwagi dotyczące ewentualnych problemów po wdrożeniu nowego jądra prosimy kierować na nasze forum.
- dostosowano wszystkie istniejące na shardzie systemy autorskie (dodatkowe) do nowego jądra serwera i nowego mechanizmu kompilacji;
- naprawiono exploit z Mysterious Wisp poza lochami Despise. Teraz działają one zgodnie z EA;
- wdrożono Artisan Festival (start 1 grudnia zgodnie z EA) co daje wszystkim Graczom 3 miesiące na przygotowanie swoich postaci i miast którymi zarządzają 🙂
Więcej informacji o Festivalu znajdziecie tutaj. - mechanizm Systemu Sezonów został nieznacznie przepisany;
- naprawiono poziomy intensywności łupów dla DCI i HCI;
- zmieniono sposób działania Exodus Dungeon i pobierania kluczy;
- różne questy zostały dostosowane do najnowszych zasad EA;
- wszystkie liczniki czarów zostały skonsolidowane w jednym głównym zegarze. Podczas testów doprowadziło to do płynniejszego rzucania czarów, gdy różne osoby rzucające zaklęcia (potwory i gracze) znajdują się na tym samym obszarze;
- globalny czat ma teraz wymuszone 5-sekundowe opóźnienie dla każdego kanału – zgodnie z OSI;
- skrzynie zleceń handlowych nie będą już obejmowały wielu przedmiotów podobnych;
- naprawiono problem, w którym nadal można było używać teleportów i moongatów podczas wykonywania zleceń handlowych z systemu City Loyality;
- wdrożono różne zmiany, które powodują, że eksplodująca mikstura z smoły działa teraz zgodnie z EA;
- dodano mechanizm logowania dla Systemu Aukcji;
- sprzedaż przedmiotów w zamkniętych pojemnikach nie będzie już możliwa;
- eksplodujące mikstury nie będą już podążać za postaciami graczy;
- naprawiono rzadką awarię, która mogła wystąpić podczas wyszukiwania dostawców;
- tajemnicze fragmenty pojawiają się teraz poprawnie w ramach map skarbów, gdy Jolly Rogers jest włączony;
- naprawiono problem z wyświetlaniem różnych przedmiotów z kolekcji Kings;
- naprawiono niepoprawną (odwróconą) logikę Bola;
- zaktualizowano Merchants Tinket, aby podlegał on teraz regułom EA (opłaty);
- zaimplementowano różne potwierdzone modyfikacje łupów dla różnych potworów;
- naprawiono exploit z potworami w ramach dodatku Exploring the Deep;
- naprawiono różne exploity z wykorzystaniem menu pomocy do obejścia ograniczeń przemieszczania się w ramach realizacji zleceń handlowych;
- ucieczka stworów jest teraz bardziej podobna do stosowanej na EA;
- nieumarłe istoty nie uciekają teraz w trakcie przegrywanej walki;
- skrypty AI zwierząt zostały zintegrowane z głownym silnikiem AI dla lepszej funkcjonalności;
- naprawiono czar Dispell Field, aby można było namierzać poszczególne cele w obrębie działania pola, usunięto również towarzyszące temu efektowi wiadomości – zgodnie z EA;
- Forma Białego Tygrysa nie będzie powodować już ujawnienia postaci po użyciu tej masterki.
Ponadto, dodano do modułu Store przedmioty wdrożone do gry w Publish 109 i zaimplementowano nagrody z okazji 23. rocznicy Ultimy (rozdawanie prezentów rozpocznie się automatycznie 5 września);
Przedmioty rocznicowe:
- Posrebrzana latarnia
Dostarczana losowo jako 1 z 4 typów latarni, które można włączać i wyłączać i które działają jako kolorowe źródło światła. - Posrebrzany Bąbelkowy Kocioł
Błogosławiony akt dodatku do domu, który ma rzadką szansę na wygenerowanie się w jednym z 7 rzadkich odcieni. W przypadku braku szczęścia jest to przypadkowy wspólny odcień. - Posrebrzana Księga
Można ją obracać w 4 kierunkach za pomocą dekoratora wnętrz.
Losowo nazwana jako „Opowieść o…” z losowym tytułem szlacheckim i nazwą miasta.
Rzadka szansa na dostarczenie w jednym z 6 losowych odcieni. W przeciwnym razie jest to przypadkowy wspólny odcień.
Nowe przedmioty w Donation Store:
- Dekoracyjne Kamienie Gildii
Dostępne w 3 różnych stylach – Legacy, Knight Chess Piece i Rook Chess Piece
Gdy jesteś zamknięty w domu, opcja menu kontekstowego pozwala właścicielowi domu zaktualizować informacje o gildii na kamieniu.
Po dwukrotnym kliknięciu kamień wyświetli nazwę gildii, skrót gildii, imię przywódcy gildii i tytuł przywódcy gildii.
Dodatkowo wyświetli się numer dla pierwszych 1000 kiedykolwiek utworzonych gildii. W przypadku gildii utworzonych po pierwszym 1000 na shardzie zostanie wyświetlona nazwa serwera, w którym została utworzona gildia.
Może być on barwiony zwykłymi, pigmentowymi, naturalnymi i promocyjnymi barwnikami. - Dekoracyjny zestaw maga
Każdy zestaw zawiera 2 ozdobne trony maga, 1 ozdobny stojak na magiczną książkę, 2 półki z ozdobnymi okazami, 1 ozdobną kryształową kulę maga, 1 ozdobny dywanik maga.
Każdy przedmiot można farbować zwykłymi, meblowymi, naturalnymi i promocyjnymi barwnikami.
Dywan można wygenerować zarówno w wersji małej, jak i dużej. - Mikstura transmogryfikacji – Sloty w szatach
Ta mikstura pozwoli na przeniesienie pojedyńczej właściwości ze slotu jednej szaty na inną.
Właściwości nie mogą być przenoszone na sloty przedmiotów imbued, które są nasycone lub mają jakiekolwiek magiczne właściwości. - Wierzchowiec próżności – Kapibara
- Mini Castle & Keep Deeds
Robin’s Nest
The Spires